1. Adatkezelési szabályzat
Menü
  1. Adatkezelési szabályzat

Árvai Medical Center

Adatkezelési szabályzat

BEVEZETÉS

A Praxis-H Kft (a továbbiakban: Adatkezelő) tevékenysége során fokozottan ügyel a személyes adatok védelmére, a kötelező jogi rendelkezések betartására, a biztonságos és tisztességes adatkezelésre.

Az Adatkezelő adatai

  • Cégnév: PRAXIS-H Szolgáltató és Tanácsadó Korlátolt Felelősségű Társaság

  • Cégjegyzékszám: 01-09-880726

  • Székhely: 1063 Budapest, Szinyei Merse utca 10. alagsor 2. ajtó

  • Adószám: 13936532-2-42

  • Adatvédelmi tisztviselő: Forgon Anikó

  • Elérhetőség: penzugy@oktogonmedical.hu

Az Adatkezelő a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos magyar és európai jogszabályoknak és etikai elvárásoknak eleget téve kezeli. Minden esetben megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, amelyek a megfelelő, biztonságos adatkezeléshez szükségesek.

Irányadó jogszabályok

  • 2011. évi CXII. törvény (InfoTV)

  • 2016/679/EU Rendelet (GDPR)

  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

  • 1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről

  • 1997. évi XLVII. törvény az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről

  • 39/2016. (XII. 21.) EMMI rendelet az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térrel kapcsolatos részletes szabályokról (EESZT)

  • 284/1997. (XII. 23.) Korm. rendelet térítési díj ellenében igénybe vehető egyes egészségügyi szolgáltatások térítési díjáról

  • Az Európai Parlament és a Tanács 910/2014/EU rendelete (2014. július 23.) a belső piacon történő elektronikus tranzakciókhoz kapcsolódó elektronikus azonosításról és bizalmi szolgáltatásokról, valamint az 1999/93/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről

  • 1/2018. (VI. 29.) ITM rendelet a digitális archiválás szabályairól

  • 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

  • 2000. évi C. törvény a számvitelről

  • 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól


ADATKEZELÉSI ALAPELVEK

Az Adatkezelő a személyes adatokat az alábbi elvek szerint kezeli:

  • Gyűjtése csak meghatározott, egyértelmű és jogszerű célból történik, és azokat az Adatkezelő nem kezeli ezekkel a célokkal össze nem egyeztethető módon.

  • Az adatkezelés céljai szempontjából megfelelőek és relevánsak, és a szükségesre korlátozódnak.

  • Pontosak és szükség esetén naprakészek; minden észszerű intézkedést megtesz az Adatkezelő annak érdekében, hogy az adatkezelés céljai szempontjából pontatlan személyes adatokat haladéktalanul törölje vagy helyesbítse.

  • Kezelését oly módon végzi az Adatkezelő, hogy megfelelő technikai vagy szervezési intézkedések alkalmazásával biztosítva legyen a személyes adatok megfelelő biztonsága, az adatok jogosulatlan vagy jogellenes kezelésével, véletlen elvesztésével, megsemmisítésével vagy károsodásával szembeni védelmet is ideértve.

  • Az Adatkezelő felelős az alapelvek betartásáért és képes azt igazolni.

ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ



Adatkezelés

Az érintett kérheti, hogy tájékoztatást adjon az Adatkezelő személyes adatai kezeléséről.

Bárkinek felvilágosítást adunk a róla tárolt adatokról.

Az érintett kérheti személyes adatainak helyesbítését, valamint személyes adatok törlését, amennyiben annak tárolását jogszabály nem írja elő.

Kérelmek benyújtása:

📧 orvos@arvai-barta.hu

📞 +36 (1) 773 3650

Hírlevelek, marketing célú megkeresések

Az Adatkezelő marketing célú megkereséseket, hírleveleket kizárólag az érintett kifejezett és önkéntes hozzájárulása alapján küld.

  • Az érintett hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni, indokolás nélkül, díjmentesen.

  • A visszavonás nem érinti a visszavonás előtti adatkezelés jogszerűségét.

Hírlevelet kizárólag az alábbi adatok felhasználásával küldünk:

  • név

  • e-mail cím

A hírlevelek tartalma lehet:

  • egészségügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos tájékoztatás

  • akciók

  • események

  • új szolgáltatások bemutatása

Az érintett bármikor kérheti:

  • adatai helyesbítését

  • marketing célú adatkezelés megszüntetését

  • hírlevélről történő leiratkozást a hírlevélben található leiratkozási linken, vagy az orvos@arvai-barta.hu e-mail címre küldött kérelemmel

Rendszerüzenetet anélkül is küldhetünk (például: időpontmegerősítő vagy emlékeztető e-mail).

Az adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pont).

Adattárolás határideje: Az adatokat a hozzájárulás visszavonásáig, de legfeljebb a szükséges ideig tároljuk az adott cél teljesítéséhez.


EGÉSZSÉGÜGYI SZOLGÁLTATÁSOK IGÉNYBEVÉTELE

Kezelt adatok köre

A választott egészségügyi szolgáltatások igénybevétele esetén az alábbi adatok megadása szükséges:

  • e-mail cím

  • vezeték- és keresztnév

  • telefonszám

  • születési hely és idő

  • anyja neve

  • TAJ-szám, vagy igazolvány szám

  • számlázási cím

A rendszer lehetővé teszi, hogy a kezelő orvos a vizsgálat megkezdésekor hozzáférjen az érintett páciens EESZT-be feltöltött leleteihez.

Jogalap

  • GDPR 6. cikk (1) c) – jogi kötelezettség teljesítése

  • GDPR 6. cikk (1) e) – közérdekű feladat ellátása

  • GDPR 9. cikk (2) h) – egészségügyi ellátás biztosítása


Érintett jogai

Az érintett jogosult a:

  • tájékoztatáshoz

  • hozzáféréshez

  • helyesbítéshez

  • korlátozáshoz való jog gyakorlására

  • hozzájárulás esetén annak visszavonására

  • törléshez


Dokumentumok átadása

  • Járóbeteg ellátás: a páciensek nyomtatott formában, személyesen kapják meg a szakvéleményt.

  • Laborvizsgálat: a dokumentumokat digitálisan, e-mail mellékletben, titkosítással küldjük meg.

    • A titkosító algoritmus a páciens adataival titkosítja a dokumentumokat, így az elküldött állományt kizárólag az adott páciens tudja megnyitni.

    • Az e-mailben található tájékoztató tartalmazza a melléklet megnyitásához szükséges instrukciókat.

    • Amennyiben a páciens nem találja a saját gépén vagy elektronikus eszközén, klinikánk újra tudja küldeni a dokumentumokat, de csak a páciens által eredetileg megadott e-mail címre.


Adattárolás határideje

  • Előjegyzéskor megadott személyes adatok: egészségügyi ellátás igénybevételét követően a jogszabályoknak megfelelően

    • 30 év járóbeteg szakellátás esetén (1997. évi CLIV. törvény az egészségügyről, 30. §)

    • 50 év zárójelentés esetén

  • Képalkotó diagnosztikai lelet: alapértelmezetten nem kerül automatikusan tárolásra.

    • Ha a páciens vagy az orvos külön jelzi a tárolási igényt → megőrzési idő legfeljebb 1 év.

  • Recept felírás: 5 év, de ha a kihordási idő hosszabb, akkor a kihordási idő végéig.

  • Számlák: 8 év.


Adattárolás módja

Elektronikus.

A rendszer lehetővé teszi, hogy a kezelő orvos a vizsgálat megkezdésekor hozzáférjen az érintett páciens EESZT-be feltöltött leleteihez.

Hívás